Difitnah.. Dirty Politics it is?

Hebat tak hebatlah Si Musang ni bila Si Botak backup dia dlm sidang akhbar. Si Musang tak perlu nak pening kepala menjawab soalan-soalan orang ramai. Semuanya telah dijawabkan oleh Si Botak. Si botak ni pulak dah minat pada Si Musang ke? Adakah kerana Si Musang bermuka jambu? Atau Si Botak gilakan "punggong paling famous" Si Musang ni? Botak oh botak.. Pak Menteri yang Part-time jobnye menjadi Pak Turut..

Semlam Pak Anwar dihadapkan ke Mahkamah atas kesalahan yang tidak dilakukannya. Beliau didakwa mengikut seksyen 377B Kanun Keseksaan yang mana beliau dikatakan melakukan persetubuhan yang bertentangan dengan aturan tabii dalam sukarela. Nah, mari kita kaji pendakwaan ini. Dalam sukarela.. Ape cerita ni? Kalo sudah nama sukarela, maknanya dua-dua pihak patut didakwa. Walaupun Si Musang yang membuat laporan, sepatutunya dia tetap kena dakwa. Si Botak pula cakap Si Musang tak Boleh kena dakwa sebab dia yang membuat laporan dan dia adalah saksi utama. Haih~

Kalau tak silap aku, zaman Nabi dulu, ada seorang sahabat yang datang sendiri mengaku dia pernah berzina. Setelah berkali-kali mengaku, akhirnya dia direjam sampai mati. Nah, dier yang mengadu kesalahan sendiri. Kisah ni sedikit sebanyak ada juga berkaitan atau sangkut pautnya dengan cerita Si Musang ini. Dia membuat laporan pada polis, Pak Anwar melakukan persetubuhan bertentangan dengan aturan tabii bersama Si Musang secara Sukarela. Patutkah Si Musang ini dibiarkan bersenang lenang di rumah, sedangkan Pak Anwar yang tidak bersalah didakwa di mahkamah? Penyalahgunaan kuasa kan?

Tidak mengapa.. Kebenaran pasti akan muncul.. Aku yakin Pak Anwar tidak bersalah.. Si Musang membawa fitnah.. Elok direjam sahaja Si Musang ni.. Tak bermaruah.. Mata Duitan dan gila kuasa.. Haih~ Tapi, aku respect pada tunangnya. Walaupun dia tahu bahawa Si Musang ni pernah melakukan liwat bersama Pak Anwar secara sukarela, dia tetap setia dengan Si Musang. Syabas!! Kau memang Setia.. dan bodoh... hahaha...

Pak Anwar diarahkan untuk kembali ke mahkamah pada 10 September. Masa itu nanti, beliau sudah bergelar ahli parlimen. Ya, by-election di permatang pauh adalah pada 26 Ogos ini. Sebelum itu, penamaan calon adalah pada 16 Ogos. Tempoh berkempen adalah selama 10 hari. Tetapi Bee End masih lagi pening-pening nak menamakan calon mereka di sana. Pening atau takut? wahahaha... Mari sama-sama kita tunggu dan saksikan.. Reformasi!!!

Friday, August 08, 2008

4 Comments:

Yu said...

cmne leh update pasal politik kat cni lak? bukan da bukak yotaic ke?

Anonymous said...

hahaha... mls nk wat dua ar... penin kpale..
yotaic tu pn mcm xde smbutan jer... xp

Yu said...

klu cmtu transfer ar balik post2 musang tu kat cni..

Md Zaini Zulkufli said...

keja ko copy paste ja..