RM 2.70

Juz went back from jasin juz now.. Went to fill da petrol after closing da cafe.. sadly, they ran out of petrol.. Damn.. Had to wait for about an hour before reaching da petrol station, due to traffic jam.. well, everyone want to refill their petrol becoz tomorrow da price will increase 70 cents to RM2.60++.. kire RM 2.70 la... It's sickening to think that the oil price is increasing AGAIN..
Don't u think so? No? Well, let me brighten up your mind a lil bit..

OK cmni.. Korg tgk arini harge minyak naik.. Tak mustahil, esok lusa harga bahan mentah pulak naik.. Harge dua bende ni memang berkait rapat.. Bila harga minyak naik, harga bahan mentah naik.. Pastu naik kan gaji pekerja.. Nk tutup pekung di dada ( aku xckp siapa pn ea..) Ni macam pepatah melayu la, tutup bangkai gajah ngan daun pisang.. ( btl ke?) Dulu, boleh la nk buat cmtu.. Nk tutup mulut org ramai.. Nak kabur kan pandangan rakyat.. Skang ni zaman da moden, n org ramai da boleh berpikir ( walaupun ader je sesetangah pakcik2 n makcik2 tak lupa juga golongan muda yg masih lagi berfikiran kolot n tertutup).. Kenaikan gaji tu mcm xde makne je.. Harga minyak naik, harga bahan mentah naik, taraf hidup rakyat xnaik2.. Ape cer?

Aku ni bknnye nk memburukkan mane2 pihak.. Walaupn aku belum bekerja, tp still aku terasa gak beban mak ayah aku nk membayar duit petrol bulan2.. Eventhough keta tu da pasang NGV, tp van buruk tu still gune petrol.. Lori gune diesel.. Motor EX% aku ni pn gune petrol gak beb.. Mane nak cari tong NGV nk pasang kt motor gua ni.. So, secara x langsung ekonomi aku ni akan meleset.. huhuhu... maka, semakin kurus ar aku pasni.. haih~ cmne je nk mkn bnyk kalo duit sume da gune nk bayar petrol..

ok2, xleh ckp bnyk2.. nti kne masuk ISA..
hohoho...
"Open your eyes, da good and bad things are all in front of your eyes.. it's all up to you to choose n choose wisely..."

Daku bkn mengutuk, cuma meluahkn pendapat dan mahukan perubahan..

Thursday, June 05, 2008

1 Comment:

faiz said...

salam. huhuhu, cian korang yerk. takpe, doa2 je la rezeki bertambah2.