Lawatan sambil belajar MP2 Bee End..

Aku ingat pelajar-pelajar sekolah sahaja yang ada lawatan sambil belajar. Rupa-rupanya MP pun ada. Semalam, seramai 41 orang MP terbang ke Taiwan dan 8 orang lagi akan berlepas pada hari ini untuk mempelajari secara dekat program pertanian di Taiwan. Jumlahnya, 49 MP.. Kos perbelanjaan berapa? Diorang akan berada di sana bermula dari semalam sehingga 19/09 jika aku tak silap lah. Lama tu weh.. Kalau dah nama MP yang pergi, tak mungkinlah diorang akan tinggal di hotel yang murah dan makan di gerai-gerai tepi jalankan. Mengapa perlu dibazirkan duit menghantar mereka sedangkan bukan mereka yang akan bertani. Bukan diorang yang akan pergi ke ladang.

Atau mungkin ada konspirasi lain disebalik kejadian ini. Bayangkan mereka akan berada di sana sehingga 19/09. Adakah ini salah satu taktik kotor Pak bodolah untuk menghalang perancangan DSAI membentuk kerajaan baru pada 16/09 ini? Takutkah pak bodolah? Haih~ Dihantarnya MP Sabah dan Sarawak yang dier takut akan lompat parti untuk menggagalkan perancangan DSAI. Tak pe, kita tunggu dan lihat apa yang akan terjadi. Ada biknya kalau duit yang dibazirkan dengan menghantar MP2 tu digunakan untuk membantu mangsa-mangsa banjir di Kedah. Atau mereka sengaja nak bazirkan dan tak nak membantu rakyat Kedah kerana Negeri itu kini ditakluki oleh pembangkang?
Haih~ Nampak sangat takut dan bodoh dlm mentadbir. Undilah Bee End untuk menjahanamkan hidup anda!

~sign out~

Tuesday, September 09, 2008

2 Comments:

Herpes Zoster said...

link ke blog aku salah lah weyh..

K0_E said...

la, yeke?
nti ak ubah yerp..