Ramadhan & Syawal

Sedar tak sedar, tinggal kurang lebih seminggu sahaja lagi untuk kita berpuasa di Bulan Ramadhan. Lepas tu dah raya dah. Maknnya sekarang ni kita berada dalam 10 malam terakhir bulan Ramadhan. Semestinya ramai yang menggandakan amal ibadat mereka pada malam-malam akhir ini untuk mendapatkan malam Lailatul Qadar. Harapnye, kita sama-sama dapat mengecapi nikmat malam tersebut. Ada gak yang dok wat persiapan nak raya ni. Pun begitu, janganlah diabaikan perkara-perkara wajib. Manelah tau ader yang penat cat umah ke, potong rumput keliling umah di bawah sinaran matahari yang panas tu, takut-takut ader yang terus berbuka je.

Disebabkan Syawal da dekat ni, macam biasalah, aku nk ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri dan Maaf Zahir n Batin. terutama sekali kepada:

Keluarga aku kat kampung halaman tu ha. Sabolah menanti kepulangan den ni ha.

Kakak aku yang beraya di perantauan buat kali keduanya, sabar la ye. Jangan sedih2.. Selamat Hari Raya n Maaf Zahir n Batin. Wariskanlah duit raya ko kat aku sebagai anak yang ke-2 ni. :p Sis, kasut ak xsmpi2 lg ni.. huhuhuu..

Kawan - kawan aku, tak kire la kat mane pun korang berada. Selamat Hari Raya diucapkan dan Maaf Zahir n Batin. 0-0 la pasni.

Last but not least, kepada pembaca-pembaca blog aku ni, thanx sebab sudi singgah. Sma-lah kita terus memperjuangkan keadilan dan menentang kezaliman.

Korang juga dijemput untuk datang beraya ke rumah aku. tapi call dulu la sebelum datang
takut nanti korang melakukan pekerjaan yang sia-sia bila dtg n xde sape kt umah. :D


Akhir kata,

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
N
MAAF ZAHIR DAN BATIN
~sign out~

Tuesday, September 23, 2008

2 Comments:

Anonymous said...

kali ketiga kottttttt....it's my third yr dah!!

n d shoes might not make it before raya...pjabat pos byk sgt kad raya...

but i like ur new blog design....cool!!

Anonymous said...

erk?
salah le ye..
soriiiiiii...
lor, yeke?
xpela, nk wt cmne kalo xsempt..

hahaha... thanx 4 da compliment.. :D