Ape citer?

Assalamualaikum...

Aku balik lagi minggu ni... Sebab Cuti Merdeka... Aku demam lak ari ni... X best btl ar... Xpe... aku nak terus ke cerita aku kali ni... Mungkin lebih kepada komen dan suara hati aku...

Aku rase sumer orang da tau pasal citer perang antara lubnan @lebanon dengan Israel.. Masernyer lebih kurang 34 hari... tapi, beribu-ribu rakyat Lubnan yang mati... Majoritinya wanita dan kanak-kanak... Lebih Kurang 1.4 juta rakyat Lubnan sengsara sebab hilang tempat tinggal.. Kononnya diorang da capai kata sepajkat nak wat gencatan senjata... tapi lepas tarikh gencatan senjata dimulakan, 14 Ogos, seramai 12 orang rakyat Lubnan mati dan lebih kurang 40 orang lagi cedera.. so, aper citer skang?

Ape gunenye kuase2 besar arab yang ader kat dunia ni... Ader pn mcm xde jer... setakat dok wat perbincangan nak wat gencatan senjata jer, x der maknenye... selama tempoh diorang berbincang tu da berapa ramai rakyat lubnan yang mati? Presiden OIC pn cam xder fungsi... Xde ikhtiar nak tangani KAFIR2 LAKNAT tu secara fizikal... kalo da diorang serang umat Islam dan kate yg org Islam ni oengganas, xjn nak tengok & dok dalam bilik mesyuarat yang ader Aircond sambil minum air pastu bincang pasal gencatan senjata.. Perang x tamat lagi da wat keputusan nak bagi bantuan perubatan.. cubela cakap nak bagi bantuan ketenteraan ke... Kalo diorang x cakap pn korang boleh agak ar kenapa diorang takut nak bagi bantuan ketenteraan... takut dengan Amerika... Satu satunye negara Islam yang aku respect ialah Iran... baru2 ni diiorang lancarkan lagi ujian peluru berpandu nuklear diorang... Mengikut sumber sumber yang aku baca, Iran juga membekalkan kelengkapan senjata kepada pejuang2 Islam di Lubnan..

Korang tau ape punce sebenar peperangan ni? Perang ni berpunce apabile 2 orang tentera Israel ditangkap oleh Pejuang Hizbullah... Mereka nak rakyat palestin yang berada dalam tahanan Israel dibebaskan. Selain tu, 3 orang askar Israel juga terbunuh dalam kejadian tersebut... Korang nak tau aper PM israel cakap? he will make the country pay a "heavy price" and the attack was an "act of war".. 13 July, israel mengebom satu2 nye lapangan terbang antarabangsa lubnan di beirut.. banyak lagi ar kekejaman yang berlaku kat Lubnan ni... tapi aku da ngantuk, kang x sempat lak nak wat conclusion..

So, bagi aku gencatan senjata ni xkan bertahan lama... Kalau da israel la namer orang yang wat perjanjian tu, kin salam ar... Satu2 nye care nak selesaikan masalah ni ialah hapuskan israel dari bumi ni... Da banyak da umat islam diorang bunuh, dari palestin sampai ke lubnan... sumenyer negara islam yang diorang tentang... Kenap negara yang kecik camtu, yang sebenarnya xde dalam peta dunia pn berani menyerang 2 negara islam? sebab ader nye sokongan daripada US ( satu lagi Kafir Laknat)... So, salah satu cara kita sebagai orang Islam nak boikot perang dan negara2 tersebut adalah dengan cara memboikot barangan keluaran US... Mc.D, KFC,Coca Cola dan sebagainye... c'mon la, barang2 tempatan pn x kurang hebatnye... X mati pnye la kalo x mkn makanan keluaran US ni...

Selain tu aku nak ucapkan SLAMAT MENYAMBUT ULANGTAHUN KEMERDEKAAN YANG KE -49...
Hayatilah sebenar erti kemerdekaan ni... Kite yg dok kat Malaysia ni bernasib baik kalo nak dibandingkan dengan rakyat lubnan tu... renung2 kan la wahai sahabat ku...

K, ah aku nak tido da ni... nanti aku sambung lagi... DAAAAAA.....

Thursday, August 31, 2006

0 Comments: